Home Inloggen Probeer nu de GRATIS minitrainingen! Uit Je Hoofd, In Je Lijf Hervind evenwicht tussen hoofd, lichaam en emoties

 

Structuur van de trainingen

 

 

In beide trainingen: de basistraining 'Aanpak van stress' en de training 'Grip op je gedrag' leer je op een praktische manier anders met je gedachten en gevoelens om te gaan. De structuur is altijd zeer overzichtelijk en vanuit een moderne digitale leeromgeving kun je stap voor stap werken aan het hervinden van een balans, die daarmee ook duurzaam is. Om toegang te krijgen tot één van de trainingen, maak je gebruik van een persoonlijk account op de trainingssite. Na inlog met je persoonlijke gegevens, kun je direct starten met de eerste module. Vervolgens maak je kennis met alle onderdelen van het programma. Deze zijn nauwkeurig op elkaar afgestemd, om je zo goed mogelijk te laten begrijpen, ervaren en voelen wat er gebeurt.
 

Om een training te doorlopen ben je minimaal drie maanden onderweg, maar doorgaans is er iets meer tijd nodig om het programma eigen te kunnen maken en daarmee de duurzaamheid te kunnen waarborgen. Je hebt echter genoeg tijd om alles in eigen tempo te volgen, want na activatie van de training, wordt deze twaalf maanden voor je open gesteld. Bovendien is al het materiaal te printen of te downloaden op je computer, zodat ook na afloop van de training, de technieken en inzichten binnen handbereik zijn. Na afloop van de basistraining, kun je ervoor kiezen om de training Grip op je Gedrag te volgen. Deze laatste training kun je zien als een vervolg waarin de opgedane vaardigheden uit de basistraining verder worden ontwikkeld. Maar de training Grip op je Gedrag is ook zelfstandig te volgen voor diegenen die zich minder in de stress herkennen en juist aan de slag willen met de lastige kanten van hun eigen gedrag om zo de verbinding met anderen te versterken.

 

 

Helder programma met vaste onderdelen

Een online training bestaat uit zes modules waarin gelijktijdig wordt gewerkt aan denken en voelen; deze aspecten komen in beide trainingen aan bod. Naast inleidende theorie, bestaat elke module uit een observatie-opdracht en twee lichamelijke oefeningen. Al deze onderdelen worden uitgelegd met behulp van vele video’s, teksten, illustraties en mp3 bestanden. 


De observatie-opdrachten hebben tot doel het inzicht in jezelf en je reactiepatronen te vergroten. Je maakt kennis met automatische gedachten en gevoelens die ontstaan bij dagelijkse situaties. Je leert verbanden te leggen tussen gebeurtenissen, gedachten en gevoelens. Maar je leert met behulp van oefeningen ook om weer afstand te nemen en als het ware ‘uit’ een situatie of een gevoel te stappen.

Door de lichamelijke oefeningen verkrijg je allereerst een basisrust en leer je deze blijvend bij jezelf te versterken. Ook leer je stap voor stap om stil te staan bij je lichaam als spanningsbron, spanning gewaar te worden, deze te erkennen en weer los te laten.  

 

Naast oefeningen afkomstig uit de mindfulness traditie, waarbij je aandacht leert besteden aan ‘wat er is’, maken we in het programma 'Aanpak van stress' ook gebruik van het fenomeen ‘hartcoherentie’. Voor uitleg, verwijzen we je naar de training Aanpak van Stress, elders op deze site. In de training Grip op je Gedrag maken we gebruik van een online Yoga platform om je te helpen meer uit je hoofd te raken. De lichamelijke oefeningen van beide trainingen zijn direct vanaf de site te beluisteren of te downloaden om op te slaan op de eigen telefoon.

 

 

Leren op diverse niveaus         
De structuur van de trainingen maken dat ‘het leren’ op diverse niveaus wordt aangesproken waardoor je het programma ook echt gaat beleven. Er wordt natuurlijk een beroep gedaan op ‘het begrijpen’ van de materie middels de aangeboden theorie. Daarnaast speelt ook het ‘reflecteren en ervaren’ een grote rol door het dagelijks uitvoeren van opdrachten en het beantwoorden van vragen over jezelf. Tenslotte is het ‘lichamelijk voelen’ een belangrijk onderdeel van de training, hetgeen wordt aangesproken door de inzet van steeds weer andere lichamelijke oefeningen. Zowel de oefeningen, als ook de opdrachten en de theorie gaan gaandeweg de training steeds meer in elkaar grijpen, zodat het programma niet alleen cognitief begrepen wordt, maar ook emotioneel gedragen en doorleefd wordt.

 

 

Jouw inzet bepaalt het resultaat!

Naast de  begeleiding van de coach of het volgen van de instructiefilms, waarin de opdrachten worden uitgelegd en soms ook wordt geoefend, zul je dagelijks tijd in moeten ruimen om het geleerde in de praktijk toe te passen. Het huiswerk is een belangrijk onderdeel van het programma. Je vergroot je bewustzijn en je leert een vaardigheid aan. Hoe meer je er dagelijks mee bezig bent en oefent, des te meer je uit het programma zult halen!

Kenmerken van de programma's
►       Er is een digitale leeromgeving beschikbaar
►       Het programma is helder en gestructureerd van opzet
►       Het bevat een combinatie van video, theorie, mp3 bestanden en opdrachten
►       De opdrachten en lichamelijke oefeningen zijn per week nauw op elkaar afgestemd
►       Je leert stap voor stap je denken en je voelen te integreren
►       Verschillende technieken worden ingezet: ademhaling, mindfulness, hartcoherentie en yoga
►       Er wordt vanuit gegaan dat je dagelijks oefent: dit vergroot het resultaat na afloop van de training

   Wil je weten hoe andere deelnemers het programma hebben ervaren? Klik dan hier.

Webdesign Groningen | van Heemstra WebdesignWebdesign